Thursday, June 20, 2013

Sponsored Review (Kpop2): NEO Dali Brown

Hello lovelies! ♥
Today I will be reviewing NEO Dali Brown.

*gasp* Two review posts in two consecutive days?!
Yeah, summer just started this week and I have a lot of time on my hands ; u ; nojk I'm just not doing the stuff I should be doing right now L-LOL;;

Picture credit: N/A

These lenses were kindly sponsored by Kpop2.
Kpop2 is the best store for super cheap circle lenses! They have a whole category for lenses around $10 a pair~ When you visit their website, don't be fooled by the diameters. The diameter in the title of each circle lens, is its graphic diameter (meaning, how big the actual design is). I find this more helpful than the typical lens diameter because you can have a 15.0 mm lens diameter, with only a 14.5 mm graphic diameter which can really trick you when you're looking for something enlarging!
With quick service, kind staff, a huge variety of lenses to choose from, and really quick shipping (I received my package in 5 days, and they're based in Korea!), Kpop2 will be my go-to whenever I want to purchase circle lenses.

Information:
Lens Diameter: 14.2 mm
Graphic Diameter: 13.3 mm
Water Content: 45%
Base Curve: 8.6 mm
Type: 1 year disposal

Price:
$11+free shipping at Kpop2


 These lenses come in two glass vials with a rubber cap and a metal seal to prevent tampering. Kpop2 sent these lenses, bubble wrapped, in a small plastic envelope also lined with bubble wrap.



 These lenses come in prescription as well as PLANO.
To be honest, the design on the cap doesn't look much like the actual lenses L-LOL;;



★★★☆☆ 3/5 stars
Design: 
I actually like this design very much because it's really natural, but some people may not like it. It's quite boring/simple because its one tone and the design is basically a gradient. If you like circle lenses that make your eyes pop, then these aren't for you.

Color:
★★★☆☆ 3/5 stars
The color blends really, really, really well with dark brown Asian eyes. I'm only giving the color a 3/5 stars because it isn't noticeable (which is what some people are looking for in circle lenses, but I don't really like anything too flashy haha~)

Enlargement:
★★☆☆☆ 2/5 stars
These lenses enlarge your eyes in a really subtle way. I suppose that if one were to observe your eyes for a really long time and up close, they would notice that they are bigger, but even I can't tell that I have circle lenses in when I have one lens in and the other out. Maybe it's just me?

Comfort:
★★★★★ 5/5 stars
Inserting and removing these lenses was really easy. Since the lens themselves are relatively thin, it doesn't even feel like they're in my eyes. I wore these lenses for 8 hours, and it didn't even feel uncomfortable or dry the whole day. Not sure if I'm just being weird, but these lenses just might be more comfortable than my normal prescription lenses LOL > u <

Overall, I give NEO Dali Brown ★★★★☆ 4/5 stars

Surprised at the rating? Don't be, these lenses are so perfect for daily wear! I picked the G&G Xxtra Larger Hyper Size Circle initially for daily enlargement, but they were way too huge. For cosplay or gyaru makeup, this isn't your ideal pick, but for something natural, pick these!


It seems like I take all my selfies in the bathroom, doesn't it? L-LOL;;
(And no, my face is not 294028904820 shades lighter than my neck > n < It is lighter, but my body only appears darker because of the lighting+shadows.)
If you guys noticed that my crease is higher, it's because I put on double eyelid tape! I've always liked a higher crease better, what do you think suits me more? ; o ;

Thank you for reading, and have a great day!!~ xoxo

24 comments:

  1. awh you look so pretty! These were my first lenses and I didn't like them much because they were so natural and didn't make much a difference on me LOL but they look really pretty on you!!

    ReplyDelete
  2. Wow, this looks so natural! c:
    I actually like how this looks. c:

    ReplyDelete
  3. LOL thank you! <3 They look like "circle lenses" on me because the opening of my eyes are actually pretty small LMFAO ;; Not much white of my eyes are showing in the first place ^^; Thank you for reading~

    ReplyDelete
  4. Yup! I actually think this might be a good substitute for normal prescription lenses since these are only $11 on Kpop2 and last up to a year, while my prescription lenses are $50 for 3 pairs of monthly lenses ;;

    ReplyDelete
  5. Fräulein SchneeJune 20, 2013 at 2:06 PM

    They don't make much difference, bt they are a nice choice for natural contacts. And the prize is amazing :D

    ReplyDelete
  6. They're really natural! :o Pretty!~

    ReplyDelete
  7. i really love these lenses too :3 they were my fave before the geo coco 30 days!

    ReplyDelete
  8. cute you ><
    I think I'll try this lenses soon cause the patern is really simple

    ReplyDelete
  9. LOL yeah...I wore this pair to church the other day and no one noticed even though I don't wear makeup on a daily basis > u < Thank you for reading, Mindy!

    ReplyDelete
  10. They're alright on me because I have small eyes LMAO orz;; Thank you for reading, though! <3

    ReplyDelete
  11. Oh, really? ;o There is barely any enlargement~ My normal pupil size is a tiny bit smaller, if not the same size as the circle lens itself. Thank you for the kind words, and thank you for reading <3

    ReplyDelete
  12. Aw, thank you ; u ; And ok! Be sure to purchase it at Kpop2, where these lenses are super cheap and come with free shipping if you want <3 Thank you for reading~

    ReplyDelete
  13. you look so cute, and these lenses are perfect for daily use :3 thank u for dropping by my blog :) i followed u via GFC and Bloglovin', if u r not a follower yet, pls follow me back, xoxo

    ~ Punky Bunny xoxo

    ReplyDelete
  14. Aw, thanks! And I've been a follower for a while actually haha I love your blog! <3

    ReplyDelete
  15. yo yo yo its chloéJuly 19, 2013 at 10:33 PM

    You're pretty!
    These lens look super natural on you and its nice!
    The higher crease looks nice on you too!

    btw, we're both aquarius ^_^ ~~
    do you mind checking my blog out?
    http://ratchetsenpai.blogspot.com/

    ReplyDelete
  16. So prettyyyy! now i want this lenses so much :D It's super natural!

    Bella / everythingaboutbella

    ReplyDelete
  17. The lens looks pretty! Nice blog you have here :D

    ReplyDelete
  18. Those lenses are gorgeous! I was planning to buy from kpop2.com but I didn't know if they were reliable. Well I think I'm going to place an order from them soon after reading your review! :D

    Check out my blog and follow back? :)
    http://carbon-and-diamonds.blogspot.com/

    ReplyDelete
  19. L-LOL I'm not pretty but thank you! I love your blog URL btw LMFAO

    ReplyDelete
  20. Aw, thank you fo reading and your kind words <3

    ReplyDelete
  21. Yes, they are pretty haha ^ u ^ Thank you for reading!

    ReplyDelete
  22. You look super cute!^^ nice post<3
    Greets~
    Xo

    ReplyDelete
  23. Aw, thank you! <3 Too sweet ; u ;

    ReplyDelete
  24. These are so natural-looking :3 The cap picture on the left looks like NEO Extra Size Dali 2 Brown LOL

    http://ohcindyrella.blogspot.com

    ReplyDelete